Zagraniczny klient w polskich hotelach- jak i czym go przyciągnąć?

/

Turystyka w Polsce

Polska w ostatnich kilku latach przestała być małym, nieliczącym się w turystyce międzynarodowej krajem. Państwo nad Wisłą znacznie zwiększyło swoje notowania wśród zagranicznej klienteli, a stało się to dzięki coraz bardziej atrakcyjnej bazy noclegowej, lepszej infrastruktury i zmieniającemu się podejściu Polaków do turystyki. Dziś zagraniczny turysta nie kojarzy polski tylko z papieżem Janem Pawłem II lub z Wałęsą, lecz z wieloma atrakcyjnymi aspektami, które przyciągają coraz większą grupę ludzi. Nasz kraj nie ustępuje innym krajom europejskim pod względem ciekawych miejsc, niezwykłej historii i wielu innych atrakcjach, które doceniają zagraniczni goście.

W Polsce można w wielu regionach podziwiać piękno dzikiej przyrody, historyczne budowle, spokojne wsie, gdzie kwitnie turystyka agroturystyczna, a to wszystko stawia nas bardzo wysoko w rankingu atrakcyjnych dla turystów państw na świecie. W miastach takich jak Kraków podczas wieczornego spaceru można usłyszeć praktycznie wszystkie europejskie ( i nie tylko europejskie) języki, według statystyk w ubiegłym roku stolicę Małopolski odwiedziło około 10 milionów turystów zagranicznych, co kiedyś wydawało się niewiarygodne i niemożliwe do osiągnięcia. Zmiany jakie zaszły w naszym kraju widać w każdym aspekcie rozwoju turystyki i hotelarstwa, o czym dziś chcemy nieco napisać.

Goście hotelowi z całego świata

Rosjanie, Hiszpanie, Niemcy, Brytyjczycy coraz chętniej odwiedzają nasz kraj, co wpływa na polepszenie wszystkich ofert i standardu obsługi w hotelach. Dziś obsługa w hotelach w niczym nie przypomina podejścia hotelarzy sprzed 20- 30 lat. Zmieniły się wszystkie standardy obsługi i przede wszystkim jakość usług. Dziś hotele w Polsce są bardzo podobne do hoteli w krajach europejskich, czyli jakości i wzorców do których przyzwyczajeni jesteśmy w np. Niemczech czy w Wielkiej Brytanii. Goście mają także do dyspozycji kwatery prywatne, apartamenty, lecz jednak najczęściej korzystają z usług hotelowych, które musiały zostać dostosowane do zachodnich kanonów. Hotel ekonomiczny, z tańszą ofertą wygrywa z jakością oferty, bardziej elastycznymi cenami, profesjonalna obsługą oraz atrakcyjną lokalizacją.

Gość hotelu

Jak jednak postarać się o to by zagranicznych gości nie zabrakło w hotelu?

W tym sektorze mamy bardzo dużo czynników od których zależy ilość gości i poziom ich zadowolenia. Przy ogromnej konkurencji jaka dziś jest w naszym kraju, trzeba bardzo mocno zabiegać o klienta i znacznie wyróżniać się z ofertą, by przyciągnąć potencjalnych gości. Przede wszystkim stawiajmy na informacje i jakość obsługi w wirtualnym świecie, dziś prze Internet praktycznie wszyscy zamawiają noclegi. Za pomocą odpowiednich stron wyszukiwane są obiekty i rezerwowane noclegi.

Informacja cyfrowa to pierwszy krok jaki pozwoli nam pozyskać gości, do tego trzeba dodać atrakcyjną lokalizację hotelu, najlepiej w pobliżu centrum, do tego atrakcje w postaci Spa lub basenu. Każdy gość ma inne preferencje, jeden popatrzy ile minut drogi piechotą dzieli go od centrum, inny będzie wymagał siłowni i sauny w hotelu. Ciężko dopasować się do wszystkich, jednak trzeba spróbować uśrednić ofertę.