Przyciągnij zagranicznego turystę do swojego hotelu - poradnik

/

M-commerce

Osoby, które zastanawiają się nad tym, jak przyciągnąć do swojego hotelu zagranicznego turystę, z pewnością musiały już usłyszeć o trendzie m-commerce. Oczywiście, w pierwszej chwili budził on dość poważne wątpliwości, nie brakowało bowiem osób, które uważały, że trudno wierzyć w to, abyśmy w bliższej lub dalszej przeszłości mogli robić zakupy i wykonywać inne ważne zadania z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Dziś jednak osoby te muszą płacić wysoką cenę za swoje wątpliwości, telefon oraz tablet są bowiem postrzegane jako dość typowe środki znajdujące zastosowanie we współczesnym świecie.

Pozycja w internecie

Branża hotelarska wykorzystuje m-commerce starając się przede wszystkim, aby strony hoteli i pensjonatów były dobrze i w korzystny sposób wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Nie jest to proste zadanie, mówimy bowiem zarówno o dużych laptopach, jak i o niewielkich ekranach telefonów komórkowych. Jeśli strona ma kusić osoby korzystające z Internetu mobilnego, musi być ona lekka i dobrze zaprojektowana.

Dość powszechnie przywołuje się w tym kontekście zasadę trzech kliknięć, jeśli bowiem nie okażą się one wystarczające do tego, aby klient natrafił na informacje, których szuka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zniechęci się i zainteresuje rozwiązaniami polecanymi przez konkurencję. W tym miejscu pojawia się zresztą kolejny problem, firma dążąca do optymalizacji swojej strony www musi bowiem ustalić, jakie informacje są ważne dla klienta i które z nich skłonią go do pozostania na stronie.

Profesjonalna strona internetowa

Doświadczenie hotelarzy podpowiada, że znajdują się wśród nich: mapka, adres, adres e-mail, telefony komórkowe, cennik i oferta. Co więcej, dane te należy traktować w kategoriach absolutnego minimum. Oczywiście, nadal duże znaczenie mają również zdjęcia, okazuje się jednak, że nie są one wcale tymi elementami, które sprzedają się najlepiej. Najpoważniejszym błędem popełnianych przez twórców stron www związanych z branżą hotelarską wydaje się być przede wszystkim brak ich wersji anglojęzycznych.

Zagraniczni goście

Może stanowić to niemałe zaskoczenie zwłaszcza, że mówimy o języku o międzynarodowym zasięgu. Klienci skarżą się jednak również na ubogie informacje na temat hotelowej oferty, często klientów odstrasza przy tym niezbyt atrakcyjny sposób przedstawiania tak zwanych ofert specjalnych.

Optymalizacja

Nie powinniśmy zapominać również o tym, jak ważna jest optymalizacja konkretnych działów tak, aby relatywnie łatwo można było je wyszukać. Zawsze warto też pomyśleć o blogu, który opisuje hotel, wielu klientów korzysta z niego bowiem jako ze źródła pomocniczego. Strategia mobile first jest kojarzona przede wszystkim ze stronami internetowymi, nie można jednak nie zgodzić się z tym, że postrzeganie jej w sten sposób jest niepotrzebnym uproszczeniem.

Bardzo ważnym nośnikiem informacji nadal pozostają newslettery, jeśli jednak mają one spełniać oczekiwania klientów, powinny być do nich maksymalnie dopasowane. Tu mamy zresztą do czynienia z kolejnym testem, skuteczność newsletterów jest bowiem w dużej mierze uzależniona od tego, jak dobrze zna się klientów, każda grupa docelowa ma bowiem charakterystyczne dla siebie priorytety.